فرق عطر زنانه و مردانه، تشخیص ادکلن مردانه از زنانه
7
بهمن 1402
0 نظر

فرق عطر زنانه و مردانه، تشخیص ادکلن مردانه از زنانه

آیا تا به حال بوی خوش یک عطر را حس کرده‌اید و ندانسته‌اید که مردانه یا زنانه است؟ فرق عطر زنانه و مردانه چیزی بیش از یک اسم است. البته تشخیص این عطرها از یکدیگر کار سخت و دشواری نیست. حتی به دانش تخصصی و تجربه طولانی با عطرها و ادکلن مردانه هم نیازی ندارد. تنها باید چند نکته مهم را به خاطر بسپارید تا دفعه بعدی که قصد خرید عطر از فروشگاه عطران را داشتید، بدون نیاز به بررسی مشخصات بتوانید زنانه یا مردانه بودن عطر را حدس بزنید. برای اطلاع از این نکات با ما همراه باشید.

۵ فرق ادکلن زنانه و مردانه

شاید فکر کنید که تنها راه تشخیص عطر مردانه و زنانه خواندن جعبه و بسته‌بندی آن است و یا باید در این زمینه تجربه طولانی داشته باشید. در واقع با کمی توجه بیشتر، می‌توانید بر اساس بوی عطر یک فرد، زنانه یا مردانه بودن آن را حدس بزنید. تنها باید این نکات فرق بین ادکلن زنانه و مردانه را در ذهن خود حک کنید:

1. رایحه عطر

به طور معمول حتی اگر با عطرهای زیادی و رایحه‌های مختلف آشنا نباشید، باید بتوانید رایحه اصلی هر عطر را به‌راحتی حدس بزنید. برای مثال در عطرهای معروفی همچون عطر کریستال برایت از عطر ورساچه یا عطر لنوین اکلت بوی گل و میوه به‌خوبی حس می‌شود.

در اغلب موارد این دسته از عطرها که حتی با یک پاف می‌توانید در لحظه بوی گل را به‌خوبی حس کنید، عطرهای زنانه هستند. رایحه گل یاس، رز، نیلوفر، منگولیا، یاسمن، مریم و میوه‌هایی همچون پرتقال، نارنج، هلو، زردآلو، توت‌فرنگی و البته وانیل در اغلب آن‌ها مشترک است.

در نتیجه اگر ترکیبی از این روایح را حس کردید، به احتمال قوی ادکلن زنانه است. در مجموع رایحه‌های عطر زنانه شامل این موارد است:

  • رایحه میوه‌ای و مرکبات
  • رایحه گلی
  • رایحه چایپر
  • رایحه شرقی

در مقابل، اگر بوی عطر خاصی را حس کردید و بوی چرم، چوب، مشک، عود، تنباکو و مشابه آن به مشام شما رسید، به احتمال زیاد با یک ادکلن مردانه مواجه هستید.

برای مثال در عطر سکسی مردانه مدل عطر زارا من گلد بوی چوب به‌خوبی احساس می‌شود. به این ترتیب در گروه بویایی چوبی معطر قرار دارد. در مجموع عطرهای مردانه دارای این روایح هستند:

  • رایحه چوبی
  • رایحه چرمی
  • رایحه میوه‌ای

همچنین اغلب عطرهای مردانه از نوع تند و تلخ هستند. در حالی که بیشتر عطرهای زنانه رایحه‌ای شیرین، خنک و ملایم دارند. البته این مسئله بیشتر در عطرهای قدیمی و سنتی دیده می‌شود.

به عبارتی اغلب عطرهای جدید و امروزی از این قوانین پیروی نمی‌کنند. برای مثال بعضی از عطرهای زنانه دارای رایحه تلخی شده‌اند و عطرهای مردانه رایحه گلی و خنکی به دست آورده‌اند. در نتیجه اگر با این نکته نتوانستید به تفاوت عطر زنانه و مردانه پی ببرید، از نکته بعدی استفاده کنید.

فرق عطر زنانه و مردانه

2. نوع عطر

به طور کلی عطرها انواع مختلفی دارد. این انواع شامل مواردی همچون ادکلن، ادوپرفیوم، ادوتویلت و ادکلن شرکتی است. در اغلب موارد عطر مردانه در نوع ادکلن تولید می‌شود. حتی بسیاری از افراد ادکلن را مختص مردان می‌دانند.

در مقابل اغلب نمونه‌های عطر زنانه در نوع ادوپرفیوم است. تفاوت این نمونه‌های مختلف عطر و از جمله ادکلن و ادوپرفیوم در میزان اسانس موجود در عطر است. ادکلن اسانس بیشتر و ادوپرفیوم اسانس کمتری دارد.

با وجود این، امروزه از هر دو جنسیت انواعی از ادکلن و ادوپرفیوم تولید می‌شود. از آن مهمتر آنکه به دلیل افزایش قیمت‌ها، اکثر افراد ادکلن شرکتی را انتخاب می‌کنند که هم نوع زنانه و هم نوع مردانه را در برمی‌گیرد. در نتیجه بهتر است برای تشخیص فرق عطر زنانه و مردانه به غلظت آن توجه کنید. 

3. غلظت عطر

در پاسخ به فرق عطر زنانه و مردانه در چیست، می‌توانیم بگوییم غلظت یک فرق مهم و اصلی است. در اغلب موارد نمونه‌های مردانه دارای غلظت و رایحه قوی‌تری هستند. تندی و تلخی آن‌ها را با یک پاف می‌توانید کاملاً حس کنید. در حالی که عطرهای شیرین زنانه غلظت کمتری دارند.

برای مثال عطر شنل مدل چنس زنانه در مقابل عطر بلو مردانه از همین برند، غلظت کمتری دارد. مشخصاً غلظت بوی عطر گل رز و یاس این عطر مناسب بانوان در مقابل بوی دودی، نعناعی و چوبی عطر مردانه بلو د شنل کمتر است.

4. طراحی شیشه عطر

دقت به طراحی شیشه عطر از روش‌های دیگر برای پی بردن به تفاوت عطر زنانه و مردانه است. در شیشه‌های عطرهای زنانه و مردانه تفاوت‌های بسیاری وجود دارد. برای مثال در اغلب موارد شیشه‌های مدل‌های مردانه رنگ تیره‌ای همچون مشکی و سورمه‌ای دارند یا در کل شفاف هستند. عطرهای تام فورد را به‌عنوان نمونه در نظر بگیرید.

در مقابل، عطرهای زنانه دارای طراحی متنوع با رنگ‌های گوناگون و اغلب فانتزی هستند. رنگ‌هایی همچون صورتی، بنفش و قرمز در بیشتر نمونه‌ها دیده می‌شود. برای مثال عطر لانکوم لا ویه است بل که پرفروش‌ترین ادکلن زنانه در ایران است را در نظر بگیرید. ظاهر صورتی و پاپیون کوچک آن کاملاً نشان‌دهنده زنانه بودن است.

5. لیبل و بسته‌بندی عطر

اگر می‌خواهید قطعاً و بدون شک زنانه یا مردانه بودم یک عطر را تشخیص دهید، به لیبل و بسته‌بندی آن دقت کنید. عطرهای امروزی در اغلب موارد از قوانین قدیمی پیروی نمی‌کنند. در نتیجه پی بردن به فرق عطر زنانه و مردانه از طریق رایحه، غلظت و طراحی کار دشواری است و باید به لیبل آن تکیه کنید.

اگر چنین عباراتی روی بسته‌بندی یا خود عطر نوشته شده بود، عطر زنانه است:

  • Pour Femme
  • For Women
  • Women

اگر چنین عباراتی روی بسته‌بندی یا خود عطر نوشته شده بود، عطر مردانه است:

  • Pour Homme
  • For Men
  • Men

عطر مشترک زنانه و مردانه

اگر بوی عطری را حس کردید و هم عناصر عطر زنانه و هم مردانه به مشام شما رسید، به احتمال زیاد با یک عطر مشترک زنانه و مردانه مواجه هستید. این گونه عطرها برای همه افرادی ساخته شده‌اند و فاقد جنسیت هستند.

جمع‌بندی

در نهایت توجه داشته باشید که هیچ اجباری برای پایبند بودن به استفاده از عطر مردانه یا زنانه وجود ندارد. بسیاری از خانم‌ها از بهترین عطر مردانه استفاده می‌کنند. از این رو آقایان هم در صورت تمایل می‌توانند از ادکلن‌های زنانه استفاده کنند. تنها به شرطی که خرید عطر باکیفیت و مرغوب را انجام دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد