نت عطر چیست؟ شناخت انواع نت ابتدایی، میانی و پایانی
27
فروردین 1403
0 نظر

نت عطر چیست؟ شناخت انواع نت ابتدایی، میانی و پایانی

تا به حال شده یک ادکلن زنانه را تست کنید و پس از گذشت چند دقیقه متوجه شوید که آن بوی اولیه برای عطر وجود ندارد؟ احتمالا این موضوع را ناشی از بی‌کیفیت بودن عطر می‌دانید، اما واقعیت این است که عطرها می‌توانند دارای بوهای مختلفی باشند. فقط باید صبور باشید تا انواع بوی عطر مردانه و زنانه را متوجه شوید. دلیل تفاوت بوی ادکلن‌ها و عطرهای زنانه و مردانه مربوط به تفاوت نت‌ها است، اما نت عطر چیست و چرا انقدر مهم است؟ تفاوت نت ابتدایی، میانی و پایانی در چیست؟ اگر حساسیت زیادی برای خرید عطر مناسب خودتان دارید، با ما در این مقاله از فروشگاه عطران همراه باشید تا شما را با نت عطر آشنا کنیم.

نت عطر چیست؟

نت عطر در واقع همان مواد اولیه‌ای است که برای ایجاد رایحه مناسب در عطرها اضافه می‌شوند. هر عطر و ادکلن زنانه و مردانه‌ای از چندین نت مختلف تشکیل شده است و همین نت‌ها هستند که بوی عطر را خاص جلوه می‌کنند. مجموعه‌های تولید کننده عطر، مواد اولیه تولید عطر را با حساسیت بالایی انتخاب می‌کنند تا بتوانند بهترین رایحه را برای عطر و ادکلن‌های مختلف به وجود آورند. از این رو رقابتی که در بازار جهانی برای تولید عطرهای خوشبو وجود دارد، بر اساس همین نت‌هایی است که در عطرها به کار رفته‌اند.

نت آغازین عطر و ماندگاری آن

اولین بویی که پس از زدن ادکلن به دست یا لباس خودتان احساس می‌کنید، نت آغازین عطر است. نت آغازین در واقع بویی تاثیرگذار است که اهمیت زیادی دارد و باید حتما تولید کنندگان عطر به آن توجه زیادی داشته باشند، اما خبر بد این است که این نت چندان ماندگار نیست و حداکثر 15 دقیقه آن را احساس می‌کنید. نت آغازین یا اولیه عطر یک بوی آرام و خوشایندی است که مخاطب را برای احساس نت‌های بعدی آماده می‌کند. به همین خاطر  معمولا رایحه‌های آرام و ترکیبی از مرکبات، گل‌ها و گیاهان پرطرفداری مانند ریحان و رازیانه برای نت آغازین عطرها استفاده می‌گردد.

نت عطر چیست

نت میانی عطر و ترکیبات آن

نت میانی در واقع قلب رایحه یک عطر را مشخص می‌کند. این نت جایگزین بوی خوش نت ابتدایی شده و بوی عمیق و نافذی درد. نت میانی رایحه‌ای تکمیل کننده برای نت پایانی ادکلن است. چرا که معمولا نت پایانی ادکلن‌ها رایحه خوب و مناسبی ندارند. نت میانی حدود 70 درصد از رایحه عطر را تشکیل می‌دهد و می‌تواند تا 40 الی 50 دقیقه بسته به کیفیت عطر ماندگاری داشته باشد. نت میانی عطرها شامل گل‌هایی مانند یاسمن، شمعدانی، بهار نارنج، دارچین، فلفل، برگ لیمو، فلفل سیاه و هل هستند که هر کدام بوی خوشی دارند. ترکیب این بوها با یکدیگر باعث تولید عطرهای خوش بو برای خانم‌ها و آقایان می‌شود.

نت پایانی، ماندگارترین بخش عطر

نت پایانی دیر یا زود جایگزین نت میانی عطر و ادکلن می‌شود. نت پایانی پس از گذشت حدود 1 ساعت از زدن ادکلن به لباس پدیدار می‌شود و بوی ماندگار ادکلن را به همراه خواهد داشت. نت پایانی معمولا یک رایحه ملایم و نافذ است که باعث افزایش ماندگاری بوی عطر و ادکلن‌ها می‌شود. تراکم نت‌های پایانی نسبت به دو نت دیگر بیشتر است که این موضوع خود باعث افزایش ماندگاری نت عطر می‌شود. معمولا عنبر، مشک، وانیل، نعناع هندی، چوب صندل و ... به عنوان نت پایانی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نت عطر چیست و چه ترکیباتی دارد؟

انواع نت عطر چیست؟

تا به اینجای مقاله انواع نت عطر را از جنبه زمان احساس آن بررسی کردیم و متوجه شدیم که نت عطر چیست؟ اما به غیر از این مورد تولید کنندگان عطر و ادکلن‌های مختلف در تلاش‌اند که نت‌های عطر را با بهترین کیفیت عرضه کنند و همین موضوع باعث تولید عطر و ادکلن‌هایی شده که نت‌های خاصی دارند. در ادامه به برخی از انواع نت عطر اشاره می‌کنیم.

نت آروماتیک

  آروماتیک به معنای گیاهی معطر و خوشبو است که از ترکیب مریم گلی، رزماری، اسطوخودوس و سایر گیاهان مختلف تشکیل می‌شود. نت آروماتیک در واقع ترکیبی از این گیاهان است. گیاهی که بوی تند و علف گونه دارند، می‌توانند در گروه گیاهان مناسب برای نت آروماتیک قرار بگیرند. نت عطر آروماتیک معمولا شیرین است و احساس شادابی را به همراه دارد. برای ساخت انواع عطر مردانه می‌توان از این نت استفاده کرد.

نت مدیترانه‌ای

نت مدیترانه‌ای یکی از نت‌های خاطر برای عطر و ادکلن است. این نت از گروه رایحه‌های تند است که از ترکیب خزه بلوط و رایحه نعنا هندی بدست می‌آید. نت مدیترانه‌ای می‌تواند برای افرادی که به دنبال رایحه تند و خاص هستند، گزینه بسیار خوبی باشد.

نت مرکبات

نت مرکبات از جمله نت‌های معروف در عطر و ادکلن مردانه است. اگر از مردم بپرسید محبوب‌ترین نت عطر چیست؟ احتمالا به شما پاسخ می‌دهند که نت‌های مرکبات که ترکیبی از پرتقال، رایحه گریپ فروت، لیمو و ... هستند، بهترین رایحه را برای ادکلن‌ها تشکیل می‌دهند. البته نت مرکبات معمولا با سایر نت‌ها به ویژه نت‌های گل ترکیب می‌شود.

 

نت میوه‌ای

نت‌های میوه‌ای رایحه‌ای آشنا هستند که معمولا طعم شیرینی را به همراه دارند. عطر و ادکلن‌های میوه‌ای می‌توانند احساس شادابی را به همراه داشته باشند. میوه‌های آب‌دار مانند سیب و انبه جزء میوه‌هایی‌اند که استفاده از آن‌ها در نت میوه‌ای توصیه می‌شود.

نت چوبی

نت چوبی یکی از بهترین نت‌های عطر است. این نت با رایحه ملایم و شیرین خود حس کلاسیک و شیک بودن را القاء می‌کند. افرادی که در اجتماع حضور زیادی دارند، معمولا عطر و ادکلن‌هایی که نت چوبی دارند را بیشتر می‌پسندند.

سخن پایانی

انواع عطر شرکتی همگی دارای سه نوع نت اولیه، میانی و پایانی هستند که نت پایانی ماندگاری بسیار بالایی دارد. حال که متوجه شدید نت عطر چیست؟ با دقت بیشتری عطرهای مختلف را خریداری می‌کنید. بهتر است که اجازه دهید عطر به مدت 1 ساعت روی لباس شما باقی بماند و سپس آن را انتخاب کنید. برای خرید انواع عطر و ادکلن با کیفیت و با نت‌های قوی می‌توانید از طریق سایت عطران اقدام کنید و بهترین عطر و ادکلن‌ها را با بهترین کیفیت سفارش دهید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد