عطر نیش چیست؟+معرفی معروف‌ترین عطرهای نیش
20
بهمن 1402
0 نظر

عطر نیش چیست؟+معرفی معروف‌ترین عطرهای نیش

اگر از عطربازان باشید یا به عطر و ادکلن علاقه داشته باشید، به احتمال زیاد حداقل یک بار با عبارت عطر نیش مواجه شده‌اید. در نتیجه با خود گفته‌اید عطر نیش چیست. فرقی نمی‌کند که به استفاده از ادکلن عادت دارید یا عطر شرکتی، برای اینکه در هنگام خرید تصمیم درستی بگیرید، به آشنایی با این نوع عطر نیاز خواهید داشت. به همین دلیل در این مطلب به عطر نیش چیست پاسخ خواهیم داد و معروف‌ترین نمونه‌های آن را معرفی می‌کنیم.

عطر نیش چیست

به طور کلی تمامی عطرهای موجود در بازار در دو دسته قرار می‌گیرند؛ عطر نیش و عطر دیزاینر. به ترتیب در پاسخ به عطر نیش چیست باید گفت دسته‌بندی بعضی از عطرهای خاص است. این دسته‌بندی بعضی برندهای منحصر به فرد را شامل می‌شود.

برای مثال برند آمواج یکی از تولیدکنندگان عطر نیش است. عطرهای این گونه برندها برخلاف عطرهای معمولی و رایج هستند. به طور معمول در تعداد کم تولید می‌شوند و گاهی حتی دست‌ساز هستند.

اگرچه در بسیاری از موارد عطرساز عطر نیش از همان عطرسازان عطرهای معمولی و رایج است، اما در طراحی و ساخت عطرهای نیش دقت و مهارت بیشتری را به کار می‌گیرد.

 

ویژگی‌های عطر نیش

اگر همچنان مطمئن نیستید که عطر نیش چیست، با آشنایی با ویژگی‌های آن درک بهتری نسبت به این عطر زنانه و مردانه پیدا خواهید کرد. مهمترین ویژگی‌های عطرهای نیش به این شرح است:

  • تولید انبوه نمی‌شود و از این رو به‌راحتی قابل دسترسی نیست.
  • گاهی با عنوان عطر نیچ، عطر بوتیک یا رایحه مستقل شناخته می‌شود.
  • عطر رایج و اشباعی به حساب نمی‌آید. به عبارتی رایحه خاص‌تری نسبت به سایر نمونه‌های بازار دارد.
  • خرید عطر نیش از هر فروشگاهی امکان‌پذیر نیست.
  • برخلاف عطرهای رایج دیزاینر، در عطر نیش تمرکز بر روی ایجاد رایحه‌ای متفاوت و منحصر به فرد است. در نتیجه به طراحی ظاهری، شیشه، جعبه، تبلیغات و بازاریابی توجه کمتری می‌شود.
  • عطر نیش با اصالت است. از این رو رایحه آن شباهت بسیار کمی به سایر عطرهای بازار دارد و گاهی حتی کاملاً بی‌شباهت است.
  • در اغلب موارد رایحه این عطر برگرفته از طبیعت است.
  • عطر گران قیمتی به حساب می‌آید که مواد و متریال موجود در آن گران‌بها است.‌

معروف‌ترین عطرهای نیش

شاید انتظار داشته باشید نام‌های آشنایی همچون شنل، زارا، گوچی و ورساچه را در میان معروف‌ترین عطرهای نیش پیدا کنید. اما در واقع همان‌طور که اشاره کردیم، این عطر نوعی عطر خاص و غیرتکراری بوده که برای آن تولید انبوه و تبلیغ نشده است. در نتیجه تنها کسانی که با دنیای عطرها نسبتاً سروکار داشته‌اند، با این معروف‌ترین عطرهای نیش آشنا هستند:

عطر نیش چیست

برند آمواج

برند آمواژ یا آمواج از معروف‌ترین و سرشناس‌ترین تولیدکنندگان عطرهای نیش است. حتی می‌توانیم در پاسخ به سؤال عطر نیش چیست، به طور خلاصه بگوییم که عطر آمواج عطر نیش است. اغلب افراد با شنیدن نام این برند به یاد رایحه‌های خاص و قیمت‌های بالای آن می‌افتند. همین مسئله کافی است تا ثابت کند تولیدات آمواج از نمونه‌های نیش هستند.

برای مثال عطر آمواج اوپوس هفت را در نظر بگیرید. این ادکلن مردانه رایحه تلخ و تند بسیار خاصی دارد. البته خاص بودن آن به معنای بد بودن نیست. بلکه حتی یک پاف این عطر می‌تواند هر کسی را شیفته خود کند. در میان روایح این عطر نیش بوی خاص چرم، چوب صندل معطر، نعنای هندی، کندر هندی، عود، مشک و عنبر به‌خوبی حس می‌شود.

 

برند کرید

برند کرید از دیگر برندهای نیش به حساب می‌آید که تولیدات خاصی را عرضه کرده است. تولیدات این برند انواع عطر مردانه و زنانه را شامل می‌شود. اغلب افراد با آن از طریق عطر اونتوس کرید آشنا هستند چرا که عطر کرید به‌عنوان یکی از نمونه‌های بهترین عطر مردانه در ایران شناخته می‌شود.

این برند دارای بیش از نیم قرن تجربه است. به این ترتیب متریال محصولات خود را از کشورهای گوناگون در سراسر جهان به دست می‌آورد تا رایحه‌های غلیظ و ویژه‌ای را رقم بزند.

 

برند زرجوف

برند زرجوف از معروف‌ترین عطرهای نیش به شمار می‌رود که تا مدتی پیش حتی امکان پیدا کردن عطر شرکتی از محصولات آن وجود نداشت. اما مدتی می‌شود که عطر زرجوف در ایران معروف‌تر از قبل شده و به‌ویژه عطر زنانه آن با استقبال بیشتری مواجه است.

برای مثال به احتمال زیاد نام عطر زرجوف کازاموراتی قرمز یا کازاموراتی بوکت ایده‌آل آن به گوش شما خورده باشد. این عطر رایحه گرم و تند خاص و البته قوی دارد که برای فصول سرد عالی است. اگر شیشه این عطر نیش را با یک عطر دیزاینر همچون دیور مقایسه کنید، متوجه سادگی بیشتر در طراحی شیشه زرجوف می‌شوید که نشانه‌ای از نیش بودن آن است.

 

برند نیشان

برند نیشان از برندهای نیش و ترکیه‌ای است. همان‌طور که انتظار می‌رود، اغلب تولیدات این برند در مقایسه با عطرهای دیزاینر همچون شنل و ورساچه گران‌تر است. در نتیجه رواج زیادی ندارد و بسیاری از افراد با آن آشنایی ندارند.

در مجموع تولیدات نیشان دارای کیفیت قابل‌توجهی هستند. برای مثال اغلب آن‌ها از جمله عطر نیشان حاجیوات دارای پخش بوی بسیار قوی و ماندگاری بسیار زیادی است که همچین ویژگی‌هایی در میان سایر محصولات رایج بازار کمتر دیده می‌شود. به همین دلیل مانند سایر برندهای عطرهای نیچ یا نیش، یکی از تولیدکنندگان معتبر و اصیل بهترین عطر زنانه به حساب می‌آید.

سخن پایانی

در این مطلب فروشگاه عطران مهمترین نکات مربوط به عطرهای نیش را بررسی کردیم تا درک کاملی نسبت به عطر نیش چیست به دست آورید. در نهایت می‌توانید برای خرید عطر یا بررسی قیمت و توضیحات عطرهای متنوع به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد