تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد + مراحل انجام آن
3
آبان 1402
0 نظر

تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد + مراحل انجام آن

تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد این روزها به روشی مطمئن برای خریداران و علاقه‌مندان به ادکلن تبدیل شده است. با افزایش قیمت ادکلن و عطر، خرید محصولات تقلبی در بازار افزایش یافته است.

تشخیص ادکلن اصل از تقلبی کار آسانی نیست، اما با کمی دقت و بررسی می‌توان تا حد زیادی از خرید محصول تقلبی جلوگیری کرد. یکی از روش‌های تشخیص اصل بودن ادکلن، استفاده از بارکد است.
در این مقاله از وبسایت عطران به بررسی روش تشخیص ادکلن اصل از روی بارکد می‌پردازیم.

نحوه تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد

تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد یکی از روش‌های ساده و سریع برای جلوگیری از خرید محصول تقلبی است. با استفاده از این روش می‌توان تا حد زیادی از ضرر مالی جلوگیری کرد و ادکلن زنانه و مردانه باکیفیتی تهیه کرد. در سال‌های اخیر و با افزایش اقبال عمومی نسبت به خرید ادکلن شرکتی و اصل از سوی مردم، متاسفانه افراد سودجو نیز مشغول به کار شده و با عرضه محصولات تقلبی و نامرغوب، درآمدهای بالایی کسب می‌کنند.

روش‌های مختلفی برای تشخیص ادکلن اصل از تقلبی به کار می‌رود، اما به جرات می‌توان گفت هیچ شیوه‌ای مانند تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد مطمئن و کارآمد نیست. ضمن آنکه این روش به‌آسانی و در زمانی کوتاه قابل انجام بوده و خیال فرد را بابت اصالت ادکلن مردانه یا زنانه خریداری شده آسوده می‌کند، به شرط آنکه به‌طور دقیق و مرحله به مرحله صورت گیرد.
برای تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد مراحل زیر را دنبال کنید:
بارکد ادکلن را که معمولا در پشت یا کنار جعبه ادکلن قرار دارد پیدا کنید. بارکد یک کد خطی است که اطلاعات مربوط به محصول را در خود ذخیره می‌کند.
بارکد را با استفاده از یک اسکنر بارکد یا برنامه اسکنر بارکد روی گوشی هوشمند خود اسکن کنید. همچنین، می‌توانید از سایت‌های معتبری مانند upcitemdb نیز برای اسکن بارکد و مقایسه اطلاعات استفاده کنید.
مرحله 3: مقایسه اطلاعات اسکن شده: اطلاعات اسکن شده را با اطلاعات موجود در وب‌سایت تولیدکننده ادکلن یا سایت‌های معتبر مقایسه کنید. اگر اطلاعات اسکن شده با اطلاعات موجود کاملا مطابقت داشت ادکلن اصل است. 
با وجود این روش به‌ظاهر ساده، اما نکات مهمی در تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد وجود دارد که تنها با انجام کامل آنها امکان تشخیص دقیق ادکلن تقلبی از اصل وجود دارد. 
پیش از هر مورد دیگری باید توجه داشته باشید که برخی از ادکلن‌های تقلبی نیز دارای بارکد هستند. بنابراین، تنها راه برای تشخیص قطعی اصل بودن ادکلن، بررسی اطلاعات اسکن شده با اطلاعات موجود در وب‌سایت تولیدکننده ادکلن است.
اگر بارکد اسکن نشد یا بارکد اسکن شده با اطلاعات موجود مطابقت نداشت، احتمال اینکه ادکلن تقلبی باشد زیاد است و موضوع باید به‌طور جدی پیگیری شود.

بارکد چیست و چه نقشی در تشخیص اصل بودن ادکلن دارد؟

بارکد نوعی کد خطی است که اطلاعات مربوط به یک محصول را در خود ذخیره می‌کند. این اطلاعات شامل کد تولیدکننده، شماره محصول، تاریخ تولید، تاریخ انقضا و سایر اطلاعات مرتبط است. بارکدها به طور گسترده‌ای در صنعت خرده‌فروشی برای شناسایی و ردیابی محصولات استفاده می‌شوند.

امروزه بارکد به‌عنوان روشی مطمئن برای تشخیص اصل بودن ادکلن مورد استفاده قرار می‌گیرد. با اسکن بارکد ادکلن می‌توان اطلاعات آن را با اطلاعات موجود در وب‌سایت تولیدکننده یا سایت‌های معتبر مقایسه نموده و اصل یا تقلبی بودن آن را با توجه به تطبیق یا عدم تطبیق اطلاعات تشخیص داد. بارکد راهکاری موثر در تشخیص اصل بودن ادکلن است که با آن می‌توان تا حد زیادی از خرید محصول تقلبی جلوگیری کرد.

لازم به یادآوری است که در برخی موارد، ادکلن‌های تقلبی نیز دارای بارکد هستند و تنها راه برای تشخیص قطعی اصل بودن ادکلن، بررسی اطلاعات اسکن شده با اطلاعات موجود در وب‌سایت تولیدکننده است.

نکات مهم در تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد به‌طور خلاصه عبارتند از:

  • بارکد ادکلن را با استفاده از یک اسکنر بارکد یا برنامه اسکنر بارکد روی گوشی هوشمند خود اسکن کنید.
  • اطلاعات اسکن شده را با اطلاعات موجود در وب‌سایت تولیدکننده یا سایت‌های معتبر مقایسه کنید.
  • اگر اطلاعات اسکن شده با اطلاعات موجود مطابقت نداشت، احتمال اینکه ادکلن تقلبی باشد بسیار زیاد است و باید کلیه موارد در سایت مبدا کاملا پیگیری شود.

تشخیص اصل بودن ادکلن با بارکد

از روش‌های دیگر تشخیص اصل بودن ادکلن چه می‌دانیم؟

علاوه بر تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد، روش‌های دیگری نیز برای این کار وجود دارد که عبارتند از:

بررسی بسته‌بندی و ظاهر ادکلن: شکل ظاهر ادکلن اصل اغلب از کیفیت بالایی برخوردار است و دارای جزئیات دقیق است، هرچند به‌تنهایی نمی‌تواند به‌طور قطعی نشان دهنده اصالت ادکلن باشد.

بررسی بوی ادکلن: بوی ادکلن اصل قوی و ماندگار است، اما این مورد نیز می‌تواند به‌صورت موقتی در ادکلن‌های تقلبی جایگزین شود و شیوه مطمئنی برای این تشخیص نیست.

بررسی قیمت: قیمت ادکلن اصل به‌طرز مشهودی بالاتر از نمونه‌های تقلبی است. اما در این مورد نیز تشخیص نمی‌تواند قطعی باشد، زیرا برخی از ادکلن‌های تقلبی نیز با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسند که علاوه بر سودجویی، می‌تواند بهانه‌ای برای اصل نشان دادن ادکلن تقلبی نیز باشد.

به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که با وجود روش های متنوع موجود برای این کار، تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد ساده‌ترین، سریع ترین و مطمئن‌ترین روش برای جلوگیری از خرید محصول تقلبی محسوب شده و با استفاده از آن می‌توان تا حد زیادی از ضرر مالی جلوگیری کرد.

سخن آخر

تشخیص اصل بودن ادکلن از روی بارکد یکی از روش‌های ساده و سریع است که تا حد زیادی مانع از خرید محصول تقلبی می‌شود. با استفاده از این روش، می‌توان به‌آسانی و در کسری از ثانیه، اطلاعات مربوط به ادکلن را با اطلاعات موجود در وب‌سایت تولیدکننده یا سایت‌های معتبر مقایسه کرد. در صورت تطبیق کامل این اطلاعات، می‌توانید پروسه خرید ادکلن اصل را با اطمینان و خیال آسوده انجام دهید.

البته، توجه داشته باشید که این روش، تنها راه برای تشخیص اصل بودن ادکلن نیست و عوامل دیگری مانند بررسی بسته بندی، ظاهر و بوی ادکلن‌ نیز می‌تواند در تشخیص اصل بودن آن ‌موثر باشد.

با این حال، روش استفاده از  بارکد ساده، سریع و مطمئن بوده و به عنوان یک راهنما برای تشخیص اصل بودن ادکلن استفاده می‌شود. شما نیز می‌توانید با بررسی بارکد و تطابق اطلاعات آن با موارد مندرج در سایت اصلی از اصالت این محصول اطمینان پیدا کنید.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد